Brødrene A & O Johansen A/S (i det følgende AO) betragter et godt forhold til alle interessenter som en forudsætning for selskabets langsigtede udvikling og værdiskabelse.
Selskabet har derfor fokus på at sikre en åben og konstruktiv dialog med henblik på at opbygge stærke relationer med koncernens interessenter.
AO ser følgende som de vigtigste interessenter:
- Investorer og analytikere
- Kunder
- Leverandører og andre samarbejdspartnere
- Medarbejdere
- Kreditgivere
- Offentlige myndigheder
- Samfund, medier og presse.
Investorer og analytikere
AO bestræber sig på at varetage investorernes interesser på bedst mulig vis ved at præstere et konkurrencedygtigt afkast på såvel kort som lang sigt kombineret med den fornødne risiko- og kapitalstyring.
AO har som mål at sikre gennemsigtighed og et højt informationsniveau i selskabets rapportering til fondsbørsen med henblik på at sikre de bedste muligheder for en fair prisfastsættelse af AO’s aktier og tilgodese investorers og analytikeres behov for information.
På AO’s hjemmeside findes en særskilt IR-politik, der nærmere beskriver koncernens aktiviteter og kommunikationsprincipper overfor investorer. IR-politikken kan ses på https://ao.dk/om-ao/investor-relations/selskabsprofil/ir-politik_2020.
Kunder
En af AO’s centrale værdier er ”Kunden er konge”. AO ønsker at levere kvalitet i alle aspekter i samarbejde med koncernens kunder. AO opbygger stærke og loyale kunderelationer i mødet med kunderne og ved at være en pålidelig og engageret partner.
Fokus er derfor på at skabe gode kundeoplevelser, kvalitetsservice og kompetent faglig rådgivning. AO tager kundefeedback og reklamationer seriøst og anvender disse til at sikre et til stadighed højt kvalitetsniveau.
AO holder kunderne løbende informeret om nyheder i koncernen via nyhedsbreve, information i AO’s butikker og den daglige kontakt med kunderne i alle dele af forretningen.
Leverandører og andre samarbejdspartnere
AO tilstræber at skabe gensidigt favorable relationer med koncernens leverandører og andre samarbejdspartnere gennem at være pålidelig og engageret.
AO søger at etablere en åben og konstruktiv dialog i mødet med koncernens leverandører og andre samarbejdspartnere og ønsker at være en troværdig samarbejdspartner. AO arbejder seriøst med modtaget feedback og anvender denne konstruktivt i koncernens relationer.
AO holder leverandører og øvrige samarbejdspartnere informeret om virksomheden gennem den daglige kontakt med medarbejderne.
Medarbejdere
AO’s medarbejdere er selskabets vigtigste aktiv. Deres kompetencer og engagement er grundlaget for selskabets udvikling og resultater.
AO tilstræber at fastholde og tiltrække kvalificerede medarbejdere gennem gode ansættelsesforhold samt gennem fokus på personlig og faglig udvikling, herunder videreuddannelse.
Medarbejderne holdes løbende informeret om AO’s vision, strategi og aktiviteter gennem mails, nyheder på intranettet og regelmæssige informationsmøder med deltagelse af nærmeste øverste ledelse.
Kreditgivere
AO har fokus på at sikre langvarige relationer med bankforbindelse og øvrige kreditgivende institutioner gennem en åben og løbende dialog omkring selskabets strategi og behov.
AO tilstræber at holde regelmæssige møder med koncernens kreditgivere for at sikre, at de er informeret om selskabets udvikling og aktiviteter, således at AO fremstår som en troværdig samarbejdspartner.
Offentlige myndigheder
AO overholder lovgivningen samt de regler, som gælder for børsnoterede selskaber noteret på Nasdaq Copenhagen A/S.
Virksomheden tilstræber at indgå i en åben og konstruktiv kommunikation med offentlige myndigheder.
Samfundet, medier og presse
AO fastholder gode relationer med det omgivende samfund gennem involvering, dialog og åben kommunikation.
Ved henvendelser fra medier og presse tilstræber selskabet at være imødekommende og indgå i en åben dialog. AO udsender officielle pressemeddelelser efter behov.
Ovennævnte interessentpolitik er godkendt af bestyrelsen den 4. december 2019.